REset Plastic

REset Plastic

Csökkentés és Újrahasznosítás. REset Plastic - Műanyagstratégiánk

A műanyagnak fontos funkciói vannak az élelmiszer-kiskereskedelemben: masszív, mégis könnyű és sokféleképpen használható. A műanyag különösképpen védi az élelmiszereket szállítás közben lehetővé téve számunkra, hogy garantáljuk a minőséget, eltarthatóságot és a frissességet vásárlóinknak. Mivel azonban egyre több műanyagot gyártanak és keveset hasznosítanak újra, egyre nagyobb problémát is jelent az emberek, állatok és a környezet számára.

Élelmiszer-kiskereskedőként tisztában vagyunk felelősségünkkel. Ebből kifolyólag a Lidl elkötelezte magát amellett, hogy 2025-ig 30%-kal csökkenti műanyaghasználatát és saját márkás termékeinek csomagolóanyagainak 100%-át maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi.

Ezek az intézkedések a REset Plastic, a nemzetközi műanyag stratégiánk részét képezik, amelyet 2018-ban a Scharz Csoport indított el és együtt követjük a "kevesebb műanyag - zárt körforgás" elvét.

Céljaink

30%

30%-kal kevesebb műanyag 2025-ig.

25%

saját márkás termékeink csomagolásában átlagosan 25%-ban újrahasznosított anyagot használunk fel 2025-ig.

100%

saját márkás termékeink csomagolásának 100%-át 2025-ig maximálisan újrahasznosíthatóvá tesszük.

A REset Plastic cselekvési területei

REset Plastic

A REset Plastic 5 cselekvési területe:

REduce
Ahol lehetséges és fenntartható, kerüljük a műanyag használatát.

REdesign
Olyan termékeket és csomagolásokat tervezünk, amelyek újrahasznosíthatóak és elősegítik a zárt körforgást.
Számos csomagolásban csökkentettük már a műanyag mennyiségét, növeltük az újrahasznosíthatóságot vagy újrahasznosított műanyagot használunk. Vásárlóink számára intézkedéseinket a "Felelőséggel csomagolva" logónk teszi átláthatóvá.

REcycle
Gyűjtjük, szelektáljuk és újrahasznosítjuk a műanyagot ezáltal megvalósítjuk a zárt körforgást.
Például raktárainkban az újrahasznosítható anyagokat külön szortírozzák, ami lehetővé teszi, hogy a régi fóliákból új szemeteszsákok készüljenek.  

REmove
Támogatjuk a környezetünk műanyagtól való mentesítését.
Együttműködő partnereinkkel, a "Project Stop" és a "One Earth - One Ocean e.V."közösen hozzájárulunk a műanyagmentes óceánokhoz és folyókhoz. Ez az elköteleződés helyi projekteket is magában foglal azokban az országokban, ahol a Lidl jelen van.

REsearch
Befektetünk az innovatív megoldások kutatásába és fejlesztésébe, információkat nyújtunk az újrahasznosításról és az erőforrások megőrzéséről.
Aláírtuk az Ellen MacArthur Foundation Global Commitmentjét, amely hangsúlyosan mutatja a globálisan működő körkörös gazdasággal kapcsolatos elképzeléseinket.

Csomagolásfejlesztéseinket átláthatóan kommunikáljuk

Felelősséggel csomagolva - Lidl

Felelősséggel csomagolva

Jelöléshasználat kritériumrendszer alapján

Az átláthatóság és a tudatos vásárlói döntések segítésére a Lidl 2019 elején létrehozta saját "Felelősséggel csomagolva" logóját. Ezzel a jelöléssel jelöljük és kommunikáljuk vásárlóink felé a fenntarthatóság érdekében tett csomagolásfejlesztési intézkedéseket.

A "Felelősséggel csomagolva" logó az alábbi kritériumrendszer alapján kerülhet rá  saját márkás termékeinkre:
• A csomagolóanyag legalább 80%-ban újrahasznosítható; vagy
• legalább 30%-ban újrahasznosított csomagolóanyagot tartalmaz; vagy
• a csomagolóanyag fenntarthatóbb alternatív anyagból áll; vagy
• legalább 10%-kal csökkent a csomagolóanyag vagy annak súlya.

A termékeinken feltüntetett Felelősséggel csomagolva jelölések a 2025-ig tartó REset Plastik műanyagstartégia részét képezik.

Lidl a tisztább környezetért

Lidl Duna

Közel 1,5 tonna hulladék egy délután alatt

River Cleanup Collective @Duna

A Duna teljes hosszát érintő, nemzetközi hulladékgyűjtő akció keretében a Lidl Magyarország és a PET kupa önkéntesei megközelítőleg 1,5 tonna hulladéktól tisztították meg a Francia-öböl területét Budapesten. A Schwarz Csoport REset Plastic stratégiájának részeként megvalósított "River Cleanup Collective @Duna – Együtt a tisztább folyókért" kezdeményezésben Európa-szerte 10 országból, összesen 16 Lidl és Kaufland vállalat vett részt. Az eseménnyel a vállalat célja az volt, hogy a Duna mellékágát, annak egy partszakaszát megtisztítsák a felgyülemlett hulladéktól, hogy és ezáltal közvetetten a világ óceánjainak szennyezését is csökkentsék.

Az akcióban Magyarország egyik legismertebb folyami hulladékgyűjtő civil szervezete, a PET Kupa segítette a Lidl-t. Közreműködésükkel az eseményen összegyűjtött 300 zsák hulladék megközelítőleg felét – a fém, üveg és műanyaghulladékot – szelektálva gyűjtötték zsákokba a résztvevők, amelyet a PET Kupa segítségével szállítanak el újrahasznosításra.

Újraélesztjük a műanyag hulladékot!

prezero

Újrahasznosított műanyagból készült háztartási termékek a Lidl-ben

A Lidl REset Plastic műanyag stratégiájának részeként új életet viszünk a műanyag hulladékokba. Termékeink legalább 95%-ban újrahasznosított műanyagot tartalmaznak. Ebben partnerünk a PreZero, mely a Schwarz Csoport környezetvédelmi szervezete. Közösen dolgozunk a „kevesebb műanyag - zárt körforgás“ vízió megvalósulásáért. Ezáltal kíméljük az erőforrásokat és vásárlóinkkal közösen teszünk egy tisztább holnapért.

Lidl ÚJRAHASZNÁLHATÓ ZSÁK

Újrahasználható zsák

Óvjuk együtt környezetünket!

Spóroljunk műanyagot az újrahasználható zsákkal!

A Lidl újrahasználható zsákkal vásárlóink is aktívan részt tudnak venni a műanyagcsökkentésben. Minél többször használjuk a zöldség-, gyümölcs- vagy pékáru vásárlásánál, annál környezettudatosabban járunk el.

A Lidl újrahasználható zsák:
- környezetbarát;
- hosszútávon fenntartható, így használata révén kevesebb műanyaghulladék keletkezik;
- újrahasznosítható poliészterből készül;
- súlya mindössze 8 gramm, de akár 5 kg gyümölcs vagy zöldség is csomagolható bele;
- mosógépben 30 fokon mosható;
- egy egységcsomagolásban pedig 2 darab található.

E fenntarthatóbb alternatívával is az a célunk, hogy vásárlóinkat környezettudatosabb vásárlásra, a műanyag-felhasználás csökkentésére és hosszútávon a műanyag-hulladék minimalizálására ösztönözzük.