nő gyerek áruház fenntarthatóság

Fenntarthatóság

A fenntarthatóság számunkra

Felelősséget vállalunk mindazokon a területeken, ahol a Lidl, mint vállalat hatással van az emberekre és a környezetre. Felelősségteljes vállalatként az a feladatunk, hogy minden nap megfeleljünk a minőségre vonatkozó ígéretünknek, miközben megóvjuk környezetünket a jövő számára. Figyelembe vesszük a teljes értékláncot és képviseljük az egyszerűség elvét. 

Cselekvési területeink

Nap mint nap konkrét intézkedéseket valósítunk meg mind az öt tevékenységi területünkön - termékkínálat, munkavállalóink, környezet, üzleti partnereink, társadalom - a fenntarthatóság növelésére, regionális és globális szinten egyaránt.

Nemzetközi és hazai programjaink

ENSZ Globális Megállapodás

A Schwarz Csoport részeként a Lidl csatlakozott az ENSZ Globális Megállapodásához, elköteleződve ezáltal a felelősségteljes, fenntartható vállalatirányítás elvei mellett. Az ENSZ Globális Megállapodás a világ legnagyobb és legfontosabb kezdeményezése a felelős vállalatirányításért. Bővebb információ itt.

Lidl a gyermekekért

A Lidl Magyarország szívügyének tekinti a magyar családok támogatását, ezért társadalmi felelősségvállalási programjaink elsősorban a hátrányos helyzetű gyermekekre és családjaikra fókuszálnak. Mindemellett élelmiszer-kiskereskedelmi láncként fontos számunkra az egészségtudatos táplálkozás népszerűsítése is, a fiatalok edukációja a téma kapcsán. Programjainkról bővebben itt olvashat.

Lidl a környezetért

A Lidl Magyarország számára a környzeti fenntarthatóság nemcsak beszállítói láncában és saját működési folyamatai során, de társadalmi szinten is kiemelten fontos. Felelős vállalatként saját támogatói, edukációs programjaink által is szeretnénk hozzájárulni természeti környezetünk megóvásához. Programjaink bővebben itt olvashat.

Women’s Empowerment Principles (WEPs)

A Lidl Magyaroroszág aláírta az ENSZ nők szerepének erősítését célzó irányelvét (Women’s Empowerment Principles – WEPs), ezáltal csatlakozott a nők előmozdítása érdekében életre hívott globális kezdeményezéshez. Ezzel a lépéssel a Lidl folytatja az egyenjogosúg előmozdítását mind a vállalaton belül, mind értékláncát tekintve.

NEXT LEVEL MEAT

A NEXT LEVEL MEAT burgerpogácsa és készítmény termékeink 100%-ban karbonsemlegesek, ami azt jelenti, hogy a termékek CO2 kibocsátásait nyomon követtük és összesítettük, majd az így kapott értéket klímavédelmi projekt támogatásával ellentételeztük.A „ClimePartner“ szervezettel együttműködve a Lidl egy esőerdővédelmi projektet támogat a brazíliai Portelben, az Amazon régióban.

Kiadványaink

A Lidl hisz az érintettekkel való felelős és  átlátható kommunikációban az értékesítés során. A vonatkozó területeket illetően számos kiadványunk is készült, melyek segítségével többet tudhat meg a fenntarthatóság melletti elkötelezettségünkről.

Állásfoglalásaink

Állásfoglalásaink áttekintést nyújtanak adott nyersanyagok fenntartható kezelésével kapcsolatos célkitűzéseinkről.

Átláthatóság a Non-Food beszállítói láncban

A nemzetközi piacon aktív vállalatként a világ minden tájáról szorosan együttműködünk a beszállítókkal. Tevékenységeink során következetesen törekszünk az átláthatóságra beszállítói kapcsolatainkban. Ennek következtében széleskörű információkat szolgáltatunk beszállító partnereinkről a Non-Food szektort érintően.

A Schwarz Csoport fenntarthatósági jelentése

A Lidl a Schwarz Csoport tagjaként felelősséggel tartozik az emberekért és a környezetért, komolyan veszi társadalmi és ökológiai elhivatottságát. A Schwarz Csoport elkészítette első fenntarthatósági jelentését, mely a vállalat fenntarthatóság melletti elkötelezettségét mutatja be. További információ itt található.

Célok és folyamatok

Célok és folyamatok

Kapcsolódó híreink