Klímavédelem
KLÍMAVÉDELEM - EGYÜTT A NETTÓ ZÉRÓ FELÉ VEZETŐ ÚTON
Az éghajlatváltozás hatásai egyre érezhetőbbé válnak. Európa egyik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőjeként részben mi is felelősek vagyunk az üvegházhatású gázok kibocsátásáért. Vállalva felelősségünket új mércét állítunk a klímavédelem terén. A szoros partneri kapcsolataink elengedhetetlenek számunkra ahhoz, hogy a teljes értékláncunk mentén csökkentsük a kibocsátást.
A Lidl elkötelezte magát a nettó zéró kibocsátás mellett 2050-re, ami azt jelenti, hogy 2050-ig a nullához lehető legközelebbi értékre csökkentjük az üvegházhatású gázok kibocsátását, és ellentételezzük az elkerülhetetlen kibocsátásokat.
Ily módon országokon átivelően csökkentjük a működési kibocsátásunkat, és szigorúan igazodunk a Science Based Target Initiative (SBTi) módszertanához. Emellett szorosan együttműködünk partnereinkkel és beszállítóinkkal. Legnagyobb beszállítóink számára, akik a termékekhez kapcsolódó Scope 3 kibocsátások 75 százalékáért felelősek, előírjuk, hogy csökkentsék kibocsátásaikat 2026 végéig a Science Based Targets Initiative (SBTi) kritériumainak megfelelően. A Lidl megfelelő intézkedésekkel, például képzésekkel is támogatja beszállítóit ezen célok elérésében.
Az SBTi egy globális kezdeményezés, amely támogatja a vállalatokat abban, hogy tudományos alapú célokat határozzanak meg az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére a legújabb éghajlati tudományos eredményekkel összhangban.
A Schwarz Csoport vállalatai 2020-ban csatlakoztak a Science Based Targets (Tudományos Alapú Célok) kezdeményezéshez annak érdekében, hogy hozzájáruljanak a Párizsi Klímaegyezmény 1,5 °C-os célkitűzésének teljesítéséhez. A Schwarz Csoport klímastratégiájának részeként a Lidl saját átfogó klímastratégiát alakított ki, további konkrét klímacélok megfogalmazásával.
Elköteleződésünk számunkban
70%-kal
csökkentjük működési kibocsátásunkat (Scope 1 & 2) 2030-ig a Lidl országokon átivelően. (2019-es évhez viszonyítva.)
2034-ig
elkötelezettek vagyunk amellett, hogy 42,4-%-kal csökkentjük Scope 3 kibocsátásunkat a mezőgazdasághoz, az erdészethez és egyéb földhasználathoz kapcsolódóan. Célul tűztük ki, hogy ugyanebben az időszakban 35%-kal (2022-es évhez viszonyítva) csökkentjük az energia- és ipari szektorban (E+I) keletkező kibocsátásunkat. 2022-es évhez viszonyítva
52%-kal
már csökkentettük a működésünkhöz kapcsolódó CO2-kibocsátásunkat. (2019-es évhez viszonyítva.)
100%-ban
megújuló energiák: 2022. március 1-je óta a Lidl országokon átívelően 100%-ban zöldáramot használunk teljes üzlethálózatunkban, logisztikai központjainkban és irodaházainkban.* * Kivételt képeznek azon beszerzési megállapodások, melyekre a Schwarz Csoport nincs ráhatással, mint például a bérelt ingatlanok esetén a kötelező villamosenergia-beszerzési záradékkal kötött szerződések.
Klímastratégia
A Lidl felelősséget vállal és klímastratégiájával hozzájárul a párizsi klímavédelmi célok eléréséhez. Klímastratégiánk a Science Based Targets Initiative (SBTi) tudományos módszertanához igazodik.
Energiahatékony épületek
Épületeink műszaki berendezéseinek megépítésekor az energiahatékonyságra összpontosítunk. Áruházainkban, raktárainkban és irodaházainkban alacsony energiafelhasználású világítást, saját PV-rendszereket, és intelligens vezérelt fűtés- és a légkondicionáló technikát alkalmazunk. Nagy hangsúlyt fektetünk továbbá arra, hogy olyan építőanyagokat és folyamatokat alkalmazzunk, melyek nem károsak az emberre és a környezetre.
Alternatív mobilitás
A működési kibocsátásunk csökkentése érdekében következetesen az alternatív meghajtású járművekre és intelligens energiamenedzsmentre összpontosítunk. Például tovább növeljük az alacsony károsanyag-kibocsátású e-teherautóink számát, a hatékony szállítási logisztikára összpontosítunk, és a CO2e-kibocsátásunk további csökkentése érdekében törekszünk a vállalati gépjármű park tekintetében is az e-mobilitásra való átállásra. Emellett vásárlóink számára bővítjük az áruházainknál található elektromos töltőállomások számát is.
Fenntarthatóbb beszerzés
A Lidl Magyarország célul tűzte ki 2023-ra, hogy zöldség-gyümölcsbeszerzéséből kizárja a légi szállítást, aminek eleget is tett.
A saját márkás Vemondo termékek árparitása
2024 januárjától a Lidl Magyarország tucatnyi termékkel megkezdte a saját márkás Vemondo márkanév alá tartozó vegán élelmiszerek árának csökkentését, így azokat ugyanolyan kedvező áron kínálja, mint állati eredetű megfelelőjüket.
„A nettó zéró kibocsátás elérése óriási feladat, mely az egész #teamlidl csapatot és különösen az ellátási láncban lévő partnereinket kihívások elé állítja. Ambiciózus célkitűzéseinkkel és határozott fellépéssel mi, a Lidl-nél felelősséget vállalunk a klímavédelemért, és kivesszük a részünket ennek megoldásából” - mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.