Kezdetét veszi a hazai dinnyeszezon a Lidlben

29.06.2022 12:00:00 | Budapest

Kezdetét veszi a hazai dinnyeszezon a Lidlben

A Lidl Magyarország raktárai a mai naptól kizárólag magyar beszállítóktól érkező, kiváló minőségű magvas magyar görögdinnyét vesznek át, mellyel kezdetét veszi a hazai dinnyeszezon a Lidl áruházakban. A vállalat az elmúlt évben közel 17.500 tonna magyar görögdinnyét értékesített a bel- és külpiacokon összesen, az exportált gyümölcs értéke pedig átlépte az 1 milliárd forintot.

Az idei kedvező időjárásnak köszönhetően a termelők a tavalyi évhez képest korábban kezdhették meg a szabadföldi görögdinnye betakarítását, így a mai naptól kizárólag magyar gyümölcsöket szállítanak a Lidl mind a négy logisztikai központjába. Első körben a magvas görögdinnyéket szállítják, majd az érési folyamatoktól függően a magszegény és a sárga bélű görögdinnyéket.

A vállalat rekordszintű növekedését ért el 2021-ben, így közel 50 százalékkal több dinnyét értékesített itthon és külföldön, mint az azt megelőző évben. A minden eddiginél magasabb mértékű növekedés mind a belföldi értékesítés mind pedig az export erőteljes bővülésének is köszönhető. Mindez jól mutatja a Lidl elköteleződését a magyar termelők támogatása és a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítése mellett, hozzájárulva ezáltal a magyar agrárium növekedéséhez és versenyképességéhez.

A hazai áruházakban tavaly 35 százalékkal, azaz 2.500 tonnával több dinnye fogyott, mint az azt megelőző évben, mely elsősorban a kiváló minőségű és nagy mennyiségű termésnek volt köszönhető. A vállalat tovább növelte külföldi értékesítését is, hiszen a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével tavaly háromezer tonnával több, azaz mintegy 8300 tonna gyümölcsöt exportáltak a régió országaiba, főleg Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba. A megnövekedett exportvolumen azt is jelenti, hogy a külpiacokra vitt gyümölcs értéke tavaly átlépte az egymilliárd forintot.

 „Közel egy évtizede köteleztük el magunkat a magyar beszállítók támogatása mellett azzal a céllal, hogy a hazai igények maximális kiszolgálása mellett, segítsük és támogassuk a hazai termelőket az exportpiacokra jutásban is. Ezen stratégia mentén a hazai dinnyeszezonban a magvas, magszegény és sárgabélű dinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, hogy friss, jó minőségű magyar gyümölcsöket kínálhassunk vásárlóinknak. Évről évre növekszik a Lidl közreműködésével bonyolított értékesítési volumen, ami tovább növeli az ágazat stabilitását és kiszámíthatóbb növekedési lehetőséget biztosít a magyar termelőknek” – ismertette Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.

Az áruházlánc stratégiai döntése, hogy minél több kiváló hazai partnerrel dolgozzon együtt és minél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira, mind belföldön, mind a külpiacokon. E döntés értelmében a vállalat 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, melynek eredményeképpen több mint 450-re emelkedett a vállalat magyar beszállító partnereinek száma. Az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát a több száz milliárd forint értékben beszerzett magyar termékek teszik ki, mely a hazai vállalkozásoknak biztos megélhetést, növekedést és munkahelyteremtést biztosít.

 

Sajtókapcsolat

Lidl sajtóosztály
sajto@lidl.hu

Letöltés

Letöltés (142.44 KB)

Megosztás

Egyéb dokumentumok