CSR HUNGARY Díjakat kapott a Lidl
A fenntartható termékfejlesztést és a vegán húshelyettesítő termékeket díjazta a zsűri
10.12.2020 | Budapest
Két díjjal is elismerték a Lidl Magyarország fenntarthatósági törekvéseit. A mára már presztízsértékűvé vált Magyar Üzleti Felelősség Díj, a CSR Hungary Díj 2020-ban is a legkiemelkedőbb felelős és fenntartható kezdeményezéseket, termékeket, szolgáltatásokat, projekteket értékelte. A Lidl ezúttal a „A Legjobb környezeti felelősségvállalásért” kategóriában fenntartható termékfejlesztésével és a Next Level Meat vegán termékeivel győzedelmeskedett.
A Lidl Magyarország nap mint nap tesz azért, hogy felelős, fenntartható vállalatként működjön és ezt a célt szem előtt tartva számos intézkedést vezetett be, illetve megvalósítandó célt tűzött ki maga elé. Ezek közül az egyik, hogy az áruházlánc folyamatosan dolgozik azon, hogy a kínálatában megtalálható saját márkás termékekhez használt alapanyagok előállítása fenntartható módon történjen. Ennek keretében a tea, a kakaó, a kávé, a cellulóz, a pálmaolaj, a halak, a virágok és növények fenntartható beszerzésére koncentrál. Erre vonatkozó elveit és célkitűzéseit pedig nyilvánosan elérhető állásfoglalásaiban foglalta össze a vállalat. A Lidl emellett törekszik arra is, hogy a textiltermékek esetében is támogassa a környezetkímélő és erőforrás-hatékony termék-előállítást, valamint a fenntartható, körkörös gazdaságot. Célja, hogy 2025 végéig 100%-ban fenntartható forrásokból származó pamutot szerezzen be nem élelmiszer jellegű termékei esetében.
Szintén a fenntarthatóságot, illetve a változó fogyasztási szokásokat szem előtt tartva fejlesztette ki 2019-ben a vállalat „Next Level Meat” saját márkás termékcsaládját, hogy a növényi étrendet folytatók is megtalálják az áruházlánc kínálatában a számukra megfelelő terméket. A 100 százalékban vegán termékek alternatív és klímabarát táplálkozást tesznek lehetővé, ezáltal is csökkentve az ökológiai lábnyomot. Mindezeken túl a termékek 100%-ban karbonsemlegesek. Az áruházlánc ugyanis a NEXT LEVEL MEAT burgerpogácsa és készítmény CO2 kibocsátásait nyomon követte és összesítette, majd az így kapott értéket klímavédelmi projekt támogatásával ellentételezi, amely szintén jelentős lépés környezetünk megóvása tekintetében.
Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője a díjak kapcsán elmondta: „A kiskereskedelmi szektor egyik meghatározó szereplőjeként a körkörös gazdaság megteremtésében vállalatunknak is nagy szerepe van, ezért is köteleztük el magunkat egyértelműen a fenntartható holnap, a fenntartható jövő mellett. Külön öröm számunkra, hogy mindezt a neves, nagy tapasztalattal rendelkező bíráló bizottsági tagok CSR Hungary 2020 díjakkal ismerték el.”
A Lidl Magyarország nemrégiben megjelentette első magyar fenntarthatósági jelentését is, amelyben további eredményeiről és jövőbeli céljairól is beszámol.