Sikeres három évet zárt a Beszállítói Akadémia
26.11.2018 | Budapest
2016-os elindítása óta közel félezer kis- és középvállalat összesen 719 képviselője vett részt a diszkontlánc „Lidl Beszállítói Akadémia” elnevezésű rendezvénysorozatán. Ezeken az eseményeken a hazai termelők és beszállítók a szakmai szervezetek képviselőinek segítségével pontos képet kaphattak az egyes területek helyzetéről, a fejlődési lehetőségekről, valamint közvetlenül egyeztethettek a Lidl munkatársaival, hogy miként válhatnak az áruházlánc beszállítóivá.
A Lidl Beszállítói Akadémia indulása óta összesen tíz rendezvény valósult meg, ahol egy-egy adott iparág aktualitásait az adott piacot a legjobban ismerő szakértő előadók vázolták fel. A Lidl célja egy olyan fórum megteremtése volt, ahol a résztvevők kötetlenebb formában tájékozódhatnak lehetőségeikről, releváns információkat kaphatnak a saját termékükre jellemző piaci trendekről, illetve helyben megvitathatják a felmerült kérdéseket. A Lidl számára fontos volt az is, hogy ezen a fórumon a résztvevők tudatában legyenek a jogszabályi hátterekkel, a piaci lehetőségekkel, és tájékoztatás kapjanak az áruházláncról is, mint termékeik lehetséges átvevőjéről. Az idei évben egy-egy alkalommal a bio és a prémium élelmiszerek tematikájában tartottak előadásokat. Az elmúlt években a szépségápolási, a zöldség-gyümölcs és csomagolt magvas termékek, a tisztítószerek, valamint a friss húsok köré szerveződtek az előadások. A rendezvényeken három év alatt közel 500 beszállító, illetve potenciális partner vett részt, melynek eredményeként további termékekkel bővülhetett a Lidl áruházak hazai áruk köre.
A Beszállítói Akadémia sorozat a „Lidl a magyar beszállítókért” programjához kapcsolódik, amelynek célja, hogy növelje az áruházlánc termékei körében a magyar áruk arányát, és támogassa a hazai termelők itthoni, illetve nemzetközi jelenlétét. A programnak köszönhetően mára több, mint 2500 hazai termék közül válogathatnak a vásárlók, a magyar áruk pedig jelentős közel 60 százalékos arányban vannak jelen az áruházlánc polcain.
„A hazai termékek forgalmazása, ezáltal a magyar beszállítókkal való együttműködés mindig is fontos volt a vállalat számára. Célunk, hogy jó minőségű magyar termékeket kínáljunk a vásárlóinknak, és megbízható üzleti partnerként álljunk a magyar termelők mellett, mindezzel támogatva a hazai gazdaság fejlődését és versenyképességét” – tette hozzá Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.