Környezetünk

Környezetünk

100%-ban zöldáram minden létesítményünkben

Zöldáram Lidl

100%-ban megújuló erőforrásból származó áramot használunk

Klímavédelmi programjaink sorát újabb fontos intézkedéssel bővítettük: 2022 január 1-jétől teljes üzlethálózatunkban, logisztikai központjainkban és irodaházunkban 100%-ban megújuló erőforrásból származó áramot használunk.
A zöld áramra való átállással, a 2019-es fogyasztási adatokat alapul véve több mint 44 000 tonna CO2-kibocsátás (2019-es CO2 egyenértékkel számolva) megelőzése érhető el 2022 év végéig, ami közel 53 000 háztartás éves áramfogyasztásából* származó CO2-kibocsátásnak felel meg. A zöld energiára történő átállásához olyan szolgáltatóval kötött szerződést, amely garantálja, hogy kizárólag nap-, szél- és vízerőművek által termelt és/vagy gyűjtött energiát biztosít számukra.Túl azon, hogy 100%-ban zöldenergiát vásárlunk az áramszolgáltatótól, 2022 év végéig 28 áruházunkon fog napelem üzemelni. Szándékaink szerint 2022-t követően is tovább bővítjük napelemmel ellátott épületeinek számát, köztük a logisztikai központokat is szeretnék napelemes erőművekkel felszerelni.
(*KSH 15.1.1.43. Villamosenergia-ellátás, 2020)

Elkötelezettek vagyunk a fenntartható erőforrás-felhasználás mellett

Fókuszban az újrahasznosítás

Edukációs kampányaink a környezetvédelem jegyében

Felelős kirakós Lidl

Felelős kirakós

Legutóbb 2021 őszén, az Élelmezési Világnap alkalmából indítottunk  érzékenyítő kampányt vásárlóink és social média követőink körében, melynek célja, hogy játékos és edukatív módon hívja fel a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésére, az élelmiszerhulladék felelős kezelésére. A Felelős Kirakós online applikációs játék a szórakoztatás mellett hasznos tippekkel is segítette a résztvevőket. Mindemellett vállalatunk rendszeresen tesz közzé a háztartásokban egyszerűen alkalmazható, hasznos javaslatokat közösségimédia-felületein az élelmiszer-hulladék csökkentésére.

Újra-Világ ötletverseny Lidl

Újra-Világ ötletverseny

Minden ősszel megrendezésre kerül az Európai Hulladékcsökkentési Hét, melynek missziója, hogy megszólítsa az embereket és felhívja a figyelmet a hulladékcsökkentés jelentőségére. A nemzetközi kezdeményezéshez 2020-ban, a munkatársak és social média követőink körében meghirdetett ÚJRA-VILÁG ötletversenyével a Lidl Magyarország is csatlakozott. A cél az volt, hogy saját ötleteinkkel motiváljuk, segítsük egymást abban, hogy újrahasznosítás által miként tudjuk otthonunkban csökkenti a hulladékot.