SZINTET LÉPHETNEK A MAGYAR BESZÁLLÍTÓK A LIDL ÉS A HEPA SEGÍTSÉGÉVEL
KÖZÖS FÓRUMOT TARTOTT A LIDL ÉS A HEPA
25.10.2024 | Budapest
Az exportlehetőségekről tartott beszállítói fórumot Budapesten a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség. A rendezvényen az áruházlánc a magyar vállalkozásoknak nyújtott részletes tájékoztatást arról, hogyan válhatnak a Lidl beszállítóivá, illetve milyen lehetőségeik vannak arra, hogy termékeik a külföldi Lidl-áruházakba is eljussanak.
Az eseményt Bihari Katalin, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg, aki hangsúlyozta, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a HEPA elkötelezett a magyar vállalatok külpiaci jelenlétének támogatása iránt. Kiemelte, hogy hasonló üzleti fórumok megrendezésével a célunk, hogy kapcsolatépítési lehetőséget biztosítsunk a magyar piaci szereplők részére. A mai Lidl beszállítói fórumon résztvevő vállalatok túlnyomó része az élelmiszeripar képviselője, amely ágazat hangsúlyos szerepet tölt be az exportunkban.
Jenei Gábor, a HEPA vezérigazgatója beszédében kiemelte: „a magyar vállalkozások nemzetközi versenyképességének fokozása érdekében elengedhetetlen, hogy közösen dolgozzunk a hazai termékek külpiaci sikeréért. A mai fórum eredményeként magyar vállalkozások a Lidl nemzetközi beszállítói hálózatába bekerülve komoly külpiaci jelenlétre is szert tehetnek.”
A rendezvényen személyes konzultációs lehetőséget biztosítottak a potenciális beszállítóknak, akik bemutathatták a termékeiket és megvitathatták a lehetséges együttműködési lehetőségeket az áruházlánc beszerzőivel és a HEPA képviselőivel.
Közel 170 magyar cég termékeit viszik 28 országba
Az idén 20 éves Lidl Magyarország életében kiemelt szerepet játszanak a magyar termékek: egyrészt a vállalat közel 500 magyar beszállítóval működik együtt és több mint 4500 kiváló minőségű hazai terméket kínál. Másrészt a Lidl a magyar termékek exportját is segíti: jelenleg mintegy 170 magyar beszállító termékeit exportálják 28 ország Lidl áruházaiba.
Harcz Ádám, a Lidl beszerzési és marketing igazgatója elmondta: „Piacvezető vállalatként és a HEPA-val való partnerség részeként elkötelezettek vagyunk a magyar beszállítók és termékeik támogatása mellett, stabil, hosszú távú együttműködést kínálunk nekik. Az exporttal ráadásul szintet léphetnek partnereink, ami tovább fokozhatja versenyképességüket.”
A Lidl Magyarország 2013-ban indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, amelynek célja, hogy növelje a hazai termékek arányát a kínálatban és támogassa a magyar termelőket mind hazai, mind nemzetközi szinten. A beszállítók támogatásán túl a Lidl kiemelt feladatának tekinti, hogy hozzájáruljon a magyar agrárium, a magyar gazdaság sikereihez. Ennek részeként 2016-ban a HIPA-val, majd 2022-ben a HEPA-val kötött együttműködési megállapodást.
------------------------------------------------------------
Lidl Magyarországról
Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 210 áruházzal van jelen hazánkban, és közel 10.000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, de forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak.
A vállalat emellett különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, ennek köszönhetően termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be. A Lidl Magyarország 2024-ben ismét elnyerte a Top Employer Hungary minősítést.
------------------------------------------------------------
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökségről
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt. (HEPA) célja, hogy professzionális szolgáltatásokkal és ösztönző eszközökkel segítse a magyar vállalkozások külföldi piacra lépését. A nemzetközi kereskedelmi kapcsolatok kialakítását piackutatással, üzleti tanácsadással és export fókuszú képzésekkel támogatja. Ügyfelei számára piacspecifikus információk mellett a sikeres üzletkötéshez szükséges interkulturális ismereteket is nyújt, valamint segít a külpiaci lehetőségek feltárásában. A magyar export 2014 óta minden évben rekordot döntött, a külpiacra lépés óriási lehetőség a hazai vállalkozások számára. A HEPA gazdaságdiplomáciai és üzleti kapcsolatrendszerének köszönhetően egyre többféle hazai termék kerülhet a nemzetközi piacokra.
------------------------------------------------------------
További információk:
Lidl Magyarország
Tőzsér Judit
Vállalati kommunikációs vezető
Tel: +36 20 776 0017
E-Mail: sajto@lidl.hu
HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség
Német Attila
Marketing és kommunikációs osztályvezető
Tel: +36 30 012 3497
E-Mail: sajto@hepa.hu