Együttműködési megállapodást kötött a Lidl Magyarország a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel
22.06.2022 | Budapest
A hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek export irányú értékesítésének fellendülését tűzte ki közös célként a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, melynek keretében együttműködési megállapodást kötöttek. A két szervezet a továbbiakban kölcsönösen támogatja egymás tevékenységét.
Együttműködési megállapodást kötött a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, mely a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek export irányú értékesítésének fellendülését támogatja mind az EU egységes piacán, mind a harmadik országokkal folytatott külkereskedelemben.
A Lidl elkötelezett a hazai élelmiszeripari beszállítók fejlődésének támogatásában. Alapvető célja, hogy minél több magas minőségű magyar termék kerüljön nemcsak a hazai, hanem az exportpiaci célországokban található polcok kínálatába is. A Lidl a magyar beszállítók nemzetközi piacon való megjelenését több módon segíti.
A Lidl Magyarország kész a HEPA-val történő partnerségi szerep kialakítására mind a piac, mind a kormányzat irányába, ahol a közös stratégiai együttműködés megvalósítása a cél. Ennek keretében a cég a magyar termékek exportpiacra jutása kapcsán szeretné tevékenységét fejleszteni. Ilyen célkitűzés az Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program kialakításában való részvétel, a magyar termékek részére export platform nyújtása a külföldi piacra lépéshez, de kiemelten fontos cél az aktív fogyasztói szemléletformálás is. A Lidl Beszállítói Akadémia és a Lidl Akadémia Plusz a hazai termelők támogatására, a beszállítói partnerkör bővítésére és a magyar termékek arányának növelésére szolgál.
„Vállalatunk nem titkolt célja, hogy a magyar gazdaság meghatározó motorja legyen, és ez működésünk minden területére kihat. A „Lidl a magyar beszállítókért” programunkon keresztül hosszú évek óta azon dolgozunk, hogy helyzetbe hozzuk a magyar vállalkozásokat és minél több hazai termék kerüljön az áruházak polcaira mind belföldön, mind a külpiacokon. Ennek eredményeként tavaly 170 beszállítónk 726 terméke jutott el 28 országba mintegy 81 milliárd forint értékben. A HEPA-val való együttműködési megállapodás most egy újabb mérföldkövet jelent nem csak számunkra, de a magyar vállalkozások számára is. Ennek köszönhetően még magasabb szintre emeljük a magyar termelők és vállalkozások támogatását és a Nemzeti Exportstartégiával összhangban lévő kezdeményezések megvalósításával még inkább hozzájárulhatunk az ország versenyképességéhez” – mondta Hajdu Péter, a Lidl Magyarország értékesítési ügyvezető igazgatója.
A Schwarz Csoport nagyobbik tagja a Lidl, világviszonylatban az egyetlen olyan kiskereskedelmi hálózat, amely a legjobb ötben európai vállalatként jelen van.
Jelenleg országszerte 4 logisztikai központtal és 191 áruházzal rendelkezik, valamint több mint 8500 fő munkavállalót foglalkoztat a vállalat. Mindemellett már 469 magyar beszállító több mint 4000 hazai terméke található meg a Lidl polcain.
A 2020-as bruttó forgalmi adatok alapján az FMCG kereskedelmi láncok közül hazai viszonylatban a Lidl már az első helyen szerepelt, és ezt a pozícióját a 2021-es év forgalmi adatai alapján továbbra is megőrizte. Emellett kiemelkedő sikereket ért el a borok exportjában is -, ahol 2021-ben a teljes hazai palackos bor, pezsgőfélék exportjának meghatározó részét bonyolította le mintegy 7,9 milliárd forint értékben.
„A ma aláírt közös együttműködés lehetőséget nyit a Lidl Beszállítói Akadémia export tematikájának fejlesztésére, a HEPA meglévő élelmiszeripari ügyfelei számára pedig alkalom nyílik olyan szakmai konzultációra, amely segíti a Lidl beszállítói láncba való csatlakozást. Ezen kívül az exportfejlesztési stratégiában nevesített hús- és baromfiipari, valamint a zöldség- és gyümölcstartósító ipari vállalkozások számára közös beszállítói napokon, a hazai élelmiszeripari export lehetőségekkel kapcsolatos szakmai workshopokon, továbbá tudásmegosztásra szolgáló eseményeken való részvételt kínálva támogatjuk a vállalkozások fejlődését.” - mondta Dr. Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója.
A Lidl több témakör mentén kész, a HEPA-val való együttműködésre lépni - immár formális stratégiai keretek között melyek közül kiemelt szerepet kap a „Nemzeti Exportstratégia 2019-2030” célkitűzéseivel összhangban lévő kezdeményezések megvalósítása.
***
A Lidl Magyarországról
Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 191 áruházzal van jelen hazánkban, és több mint 8500 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, de forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak.
A vállalat emellett különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, ennek köszönhetően termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be. A Lidl Magyarország 2022-ben elnyerte a Top Employer Hungary minősítést.
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökségről
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt. (HEPA) célja, hogy professzionális szolgáltatásokkal és ösztönző eszközökkel segítse a magyar vállalkozások külföldi piacra lépését. A Nemzeti Exportstratégiában meghatározott célokkal összhangban széleskörű szolgáltatásokkal segíti a magyar vállalkozások exporttevékenységét. A nemzetközi kereskedelmi kapcsolatok kialakítását piackutatással, üzleti tanácsadással és export fókuszú képzésekkel támogatja. Ügyfeleik számára piacspecifikus információk mellett a sikeres üzletkötéshez szükséges interkulturális ismereteket is nyújt, valamint segít a külpiaci lehetőségek feltárásában, a nemzetközileg versenyképesnek ítélt magyar cégek, termékek és szolgáltatások felkutatásában, fejlesztésében és támogatásában. A magyar export 2014 óta minden évben rekordot döntött, a külpiacra lépés óriási lehetőség a hazai vállalkozások számára. Az exporttevékenység hozzájárul a hosszú távú növekedéshez, stratégiai szemlélet- és kultúraváltást eredményez és növeli a termelékenység hatékonyságát. A HEPA gazdaságdiplomáciai és üzleti kapcsolatrendszerének, valamint a minőségi magyar termékeknek köszönhetően világszínvonalú hazai termékek kerülhetnek a nemzetközi piacokra.
További információ:
Német Attila
HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség
Marketing és kommunikációs osztályvezető
sajto@hepa.hu
Tőzsér Judit
Lidl Magyarország
Vállalati kommunikációs cégvezető
judit.tozser@lidl.hu