Akár 15%-kal is csökken a tej ára januártól a Lidl-ben
19.12.2018 | Budapest
A Lidl Magyarország teljes mértékben érvényesíti áraiban a 2019. január 1-jével érvénybe lépő, a tejre vonatkozó áfacsökkentés hatását, sőt a tejek többségénél az adóváltozás mértékénél is nagyobb arányban viszi lejjebb fogyasztói árait.
A kormányzati döntés értelmében 2019. január 1-jétől az UHT és ESL tej áfája a korábbi 18 százalékról 5 százalékra csökken. A 13 százalékos élelmiszeráfa mérséklésével összefüggésben az érintett termékek fogyasztói ára akár 15 százalékkal is csökkenhet. A Lidl Magyarország együttműködik a kormányzati intézkedés végrehajtásában, így az adóváltozással járó alacsonyabb áfát teljes mértékben érvényesíti a fogyasztói árakban. A vállalat 2018. december közepe óta 4%-kal magasabb átvevői árakat fizet meg a tejfeldolgozók számára, melyet polci áraiban nem érvényesít. Ezzel a lépéssel is egyrészről nem növeli tovább a fogyasztók terheit, másrészről az ágazat stabilitását, a magyar tejtermelők fejlődését segíti.
A Lidl Magyarország az elmúlt évben közel 80 millió liter magyar tejet vett át tejtermelőktől, ezek 10%-át exportálta, melyek európai Lidl áruházak polcain kerültek értékesítésre. A vállalat a kormányzati törekvésekkel összhangban a magyar tejtermelők pozícióját szándékozik tovább erősíteni, valamint a külpiacokra való kijutásukat támogatni.
A hazai piacon legnagyobb mennyiségben értékesített 1,5%-os UHT tejek esetében pedig a vásárlók számára biztosít a 15%-os árelőnyt a törvény életbe lépését követően. Ezen termékek esetében termékek esetében a polci literenkénti árak a korábbi 175 illetve 199 forint helyett, 149 és 169 forintra csökkennek. A Pilos 2,8%-os UHT tej esetében az ár közel 14 százalékkal lesz alacsonyabb, így a jövőben 189 forintos literenkénti áron vásárolható meg az áruházakban.
„A Lidl Magyarország elkötelezett amellett, hogy vásárlói mindig magas minőségű, ugyanakkor elérhető árú termékek közül választhassanak áruházaiban. Az áfa és a fogyasztói árak mérséklődésének hatására várhatóan egyre több vásárló számára lesz könnyebben elérhető a Lidl Magyarország által forgalmazott kiváló minőségű magyar tej. A megnövekedett kereslet pedig nagyban hozzájárulhat a hazai termelői szektor fejlődéséhez – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.”
A Lidl a jövőben is arra fog törekedni, hogy a vásárlói igények maximális kiszolgálása mellett tovább erősítse a hazai tejfeldolgozókkal és rajtuk keresztül a tejtermelőkkel az együttműködést.