TÖBB MINT FÉLMILLIÁRD PALACKOT VÁLTOTTAK VISSZA A LIDL ÁRUHÁZAKBAN
24.07.2025 | Budapest
Komoly eredményeket ért el a műanyag palackok, alumínium dobozok, illetve üvegek visszaváltása a Lidlnél. Július közepéig több mint 500 millió italcsomagolást vittek vissza a vásárlók a Lidlben található REpontokra. Ezzel a vállalat jelentősen hozzájárul a hazai visszaváltási rendszer eredményeihez: az összes, 2024. január 1. óta REponton leadott palack közel ötödét a piacvezető áruházlánc üzleteiben adták le.
Idén július közepéig több mint 500 millió visszaváltható italcsomagolást vittek vissza a vásárlók a Lidl áruházakban található REpontokra, miközben tavaly novemberben ez a szám 150 millió volt. Ez azt jelenti, hogy a decembertől július közepéig tartó időszakban több mint kétszer annyi italcsomagolást váltottak vissza a vásárlók a Lidl üzleteiben, mint a rendszer bevezetésének első 11 hónapjában, és egy vásárló átlagosan 27 palackot vált vissza egyszerre. A visszaváltott mennyiség 52%-a PET-palack, 41%-a alumínium doboz és 7%-a üveg.
„Felelős, piacvezető vállalatként kiemelt hangsúlyt fektetünk a környezetvédelemre, ezért saját fenntarthatósági vállalásainkkal és az országos kezdeményezésekben való aktív szerepvállalásunkkal is példát kívánunk mutatni. Így van ez az italcsomagolás visszagyűjtése esetében is. A 2024. január 1-je óta törvényileg kötelező palackvisszaváltási-rendszert az elsők között építettük ki országos bolthálózatunkban. Vásárlóink pedig élnek is a lehetőséggel, eddig összesen megközelítőleg 26 millió kg alumínium italosdobozt, üveget és műanyagpalackot gyűjtöttünk vissza, így ez a mennyiség továbbra is felhasználható alapanyagként a gazdaságban” – nyilatkozta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Ezzel az eredménnyel a vállalat komoly részt vállal az országos visszaváltási programban: a MOHU jelenlegi adatai alapján átlépte a 2,5 milliárd darabot a visszaváltott italcsomagolások száma, így a Lidlben visszaváltott palackok a teljes országos visszaváltás mintegy 20 százalékát teszik ki. Ebben az eredményben szerepet játszik, hogy a vállalat milliárdos beruházást hajtott végre annak érdekében, hogy még gyorsabbá és gördülékenyebbé tegye vásárlói számára a folyamatot. Az üzletekbe a lehetőségekhez képest legnagyobb kapacitású italcsomagolás-visszaváltó berendezéseket telepítette, és áruházanként minimum egy, de egyes üzletek esetében akár három darab visszaváltó berendezés is található. Tavaly 20 üzlet bővült üvegvisszaváltó miatt, ebből három üzletnél külső konténerben érhetők el a REpont automaták. A visszaváltási rendszer hatékonyságának fejlesztése érdekében idén is tervez bővítéseket a vállalat, hogy a vásárlók minél kényelmesebben intézhessék a visszaváltást.
A Lidlnél jelent meg az ország első – és ez idáig egyetlen – új típusú, zsákos beöntést lehetővé tevő visszaváltó automatája is, ami egyszerre akár 100 darab műanyag és alumínium csomagolás visszaváltására is alkalmas, jelentősen felgyorsítva a folyamatot. A pilisvörösvári Lidl üzletben található három gép egyike ilyen nagyüzemű, és a vásárlók nagyobb része ezt választja a kényelem miatt.
A Lidl Magyarország további fenntarthatósági híreiről és aktuális projektjeiről a vállalat fenntarthatósági oldalán olvashat: https://vallalat.lidl.hu/fenntarthatosag