TUDATOS TÁPLÁLKOZÁS: LIDL AZ ELSŐ SZÁMÚ VÁLASZTÁS MINDENKI SZÁMÁRA
Tudatos táplálkozás stratégia
Amit eszünk és ahogyan azt előállítják, jelentős hatással van az éghajlatra és a természetre, és tudatos választásainkon keresztül fontos változásokat érhetünk el. Ezért a WWF-fel együttműködve továbbfejlesztettük a Tudatos Táplálkozási Stratégiánkat, közös küldetésünk részeként, hogy fenntarthatóbb megoldásokat kínáljunk.
Ezen stratégia keretében ambiciózus célokat tűztünk ki valamennyi országban, ahol Lidl áruházak működnek, egészséges és fenntartható étrendek kialakításához a WWF módszertanát (wwf-planet-based-diets-retailer-methodology.pdf) alkalmazzuk, hogy értékelhessük és írányíthassuk előrehaladásunkat.
Egészségünk és a környezetünk megóvásának egyik módja, hogy étrendünkben növeljük a növényi táplálékok arányát az állati eredetű termékekhez képest. Bár a hús, hal, tojás és tejtermékek értékes tápanyagforrások, érdemes lehet mérsékelni a fogyasztásukat. Étkezéseinkbe például több növényi alapú alternatívát is beiktathatunk, úgy mint a hüvelyeseket, dióféléket, magvakat, valamint különféle zöldségeket és gyümölcsöket.
Az EAT-Lancet Bizottság a Planetáris Egészségügyi Diétával olyan tudományosan megalapozott táplálkozási koncepciót dolgozott ki, amely figyelembe veszi az ember és a bolygónk egészségét is. A túlnyomórészt növényi alapú étrend segítségével 2050-ben a világ mintegy 10 milliárd fős népességét lehetne táplálni anélkül, hogy túlterhelnénk a bolygót.
INTÉZKEDÉSEINK ÁTTEKINTÉSE
A jövő felé vezető úton azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy vásárlóinknak mindig a legkiválóbb termékkínálatot kínáljuk az egészséges és fenntarthatóbb életmódhoz. Intézkedéseink három pillére: "Egészséges táplálkozás", "Fenntartható táplálkozás" és "Átláthatóság és felhatalmazás".
Egészséges táplálkozás
Fenntartható táplálkozás
Átláthatóság és döntésképesség
ELKÖTELEZETTSÉGÜNK A TUDATOS TÁPLÁLKOZÁS MELLETT
Elkötezettségünk
PHD átláthatóság
A Lidl jelenlegi termékkínálatának átláthatósága a PHD 2030-ra kitűzött célképéhez képest.
+20%-kal
Nő az értékesített növényi alapú élelmiszerek aránya* * 2023-as évhez viszonyítva országokon átívelően; PHD szerint : hüvelyesek, diófélék, magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék, gyümölcsök és zöldségek; kivéve a burgonyát (keményítőtartalmú zöldségek).
15%-ra nő
a teljes kiőrlésű gabonafélék aránya a teljes gabona termékkínálatban
15%-ra nő
A növényi** eredetű fehérjeforrások aránya az állati eredetű fehérjeforrásokhoz képest ** Diófélék, magvak, hüvelyesek és az állati eredetű vegán alternatívái