Tudatos táplálkozás Lidl

Tudatos Táplálkozás

TUDATOS TÁPLÁLKOZÁS: LIDL AZ ELSŐ SZÁMÚ VÁLASZTÁS MINDENKI SZÁMÁRA

PHD Lidl

Magyarországon a Lidl több mint 200 Lidl áruházzal van jelen, amelyeken keresztül a vállalat naponta sok vásárlót ér el és akiknek a táplálkozásukhoz a több ezer Lidl termék jelentős mértékben hozzájárul.  Tisztában vagyunk azzal, hogy az élelmiszerek előállítása és fogyasztása nemcsak az éghajlatra és a biológiai sokféleségre van jelentős hatással, hanem a vásárlóink egészségére is. Élelmiszer-kiskereskedőként hozzájárulunk hazánk alap élelmiszerellátásához, és felelősségünknek tekintjük, hogy vásárlóinknak a legjobb termékválasztékot kínáljuk az egészséges és fenntartható életmódhoz.

Termékkínálatunkat a Planetary Health Diet bolygóbarát egészséges étrend (PHD; lásd Háttérinformáció) táplálkozási elvei alapján alakítjuk ki. Ezért célunk, hogy 2050-ig folyamatosan bővítsük a növényi alapú élelmiszerek választékát a PHD étrenddel összhangban. 2030-ra a Lidl országokon átívelően 20 százalékkal növeli az általa forgalmazott növényi alapú élelmiszerek, például növényi eredetű fehérjék, teljes kiőrlésű termékek, gyümölcsök és zöldségek arányát. Ennek érdekében a Lidl az első élelmiszer-kiskereskedő, amely a termékkínálatában szereplő valamennyi élelmiszer-kategória tekintetében átláthatóságot teremt mind a 31 Lidl-országban, ahol áruházaival jelen van. Vásárlóink megtartják a termékválasztás szabadságát - a fenntarthatóbb választékkal segíteni kívánunk vásárlóinknak egy tudatos, egészséges és környezetbarátabb életmód kialakításában. 
 

Háttérinformáció

Az EAT-Lancet Bizottság a Planetáris Egészségügyi Diétával olyan tudományosan megalapozott táplálkozási koncepciót dolgozott ki, amely figyelembe veszi az ember és a bolygónk egészségét is. A túlnyomórészt növényi alapú étrend segítségével 2050-ben a világ mintegy 10 milliárd fős népességét lehetne táplálni anélkül, hogy túlterhelnénk a bolygót. 

INTÉZKEDÉSEINK ÁTTEKINTÉSE

A jövő felé vezető úton azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy vásárlóinknak mindig a legkiválóbb termékkínálatot kínáljuk az egészséges és fenntarthatóbb életmódhoz. Intézkedéseink három pillére: "Egészséges táplálkozás", "Fenntartható táplálkozás" és "Átláthatóság és felhatalmazás".

Egészséges táplálkozás

Lidl

Termékkínálatunkat folyamatosan fejlesztjük a táplálkozási szempontok alapján.
2030-ra a Lidl Magyarország a teljes kiőrlésű gabonafélék arányát 15%-ra kívánja növelni a termékkínálatában (2023-as évhez viszonyítva). A Lidl ezen kívül 2030-ig minden releváns termékkategóriában legalább egy teljes kiőrlésű gabonafélét kínál majd.

A Lidl CSR stratégiájának részeként csökkenti a hozzáadott cukor és hozzáadott só mennyiségének eladásokkal súlyozott átlagát 20 %-kal a saját márkás termékeikben a 2025-ös üzleti év végéig.
 

Fenntartható táplálkozás

Lidl

A Lidl Magyarország 2030-ra 15%-ra  növeli a növényi eredetű fehérjeforrások arányát az állati eredetű fehérjeforrásokhoz képest a termékkínálatában (2022-es évhez viszonyítva). 2022 óta a Lidl méri és elemzi a a növényi alapú fehérjeforrások arányát az állati fehérjeforrásokhoz képest, és ezt 2024-tól kezdve minden évben átláthatóvá tesszük. A vegán/vegetáriánus saját márkánk, a növényi alapú Vemondo kínálatának bővítésével nemcsak a vegánokat és vegetáriánusokat szeretnénk megszólítani, hanem minden vásárlónknak felajánjuk a lehetőséget, hogy kipróbálhasson egy növényi alapúbb étrendet. A gyümölcs- és zöldségkínálatunk a PHD bolygóbarát egészséges étrenddel összhangban a tudatos táplálkozási stratégiánk fontos részét képezi. A Lidl továbbra is azon dolgozik, hogy a vásárlóknak minden nap friss gyümölcsök és zöldségek széles választékát kínálja. Emellett arra is törekszünk, hogy minél több szezonális és helyi élelmiszert kínáljunk - lehetőség szerint bio minőségben.

Elköteleztük magunkat amellett is, hogy 2030-ig 50%-kal százalékkal csökkentjük az élelmiszer-hulladékunk mennyiségét (2018-as szinthez képest). Ennek érdekében évek óta a teljes értékláncunk mentén a holisztikus rendszerszemléletű megközelítést alkalmazzuk.

Átláthatóság és döntésképesség

lidl

Felhívjuk vásárlóink figyelmét az egészségesebb és fenntarthatóbb fogyasztásra. A megfelelő tájékoztatás és a nagyobb átláthatóság érdekében termékeinket tanúsított logókkal és címkékkel jelöljük - például a Fairtrade vagy Bio logóval, vagy feltüntetjük a mezőgazdasági gyakorlatot. A NutriScore tápértékjelölést évek óta használjuk és fokozatosan kiterjesztjük a teljes saját márkás termékválasztékunkra.

ELKÖTELEZETTSÉGÜNK A TUDATOS TÁPLÁLKOZÁS MELLETT

Lidl

Felelős marketing a gyermekek számára

Célunk továbbá, hogy 2025 végére valamennyi saját márkás termékünk, melynek csomagolásán gyermekek számára vonzó elemek szerepelnek*, megfeleljen a WHO egészséges élelmiszerekre vonatkozó kritériumainak.  Ez nem vonatkozik a karácsonyi, húsvéti és halloween promóciós termékekre.

*Azok az élelmiszerek, amelynek csomagolása olyan elemeket tartalmaz, amelyek 0-14 éves korú gyermekeknek szólnak, vagy azt sugallják, hogy különösen gyermekek számára alkalmasak.

Elkötezettségünk

PHD átláthatóság

A Lidl jelenlegi termékkínálatának átláthatósága a PHD 2030-ra kitűzött célképéhez képest.

+20%-kal

Nő az értékesített növényi alapú élelmiszerek aránya* * 2023-as évhez viszonyítva országokon átívelően; PHD szerint : hüvelyesek, diófélék, magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék, gyümölcsök és zöldségek; kivéve a burgonyát (keményítőtartalmú zöldségek).

15%-ra nő

a teljes kiőrlésű gabonafélék aránya a teljes gabona termékkínálatban

15%-ra nő

A növényi** eredetű fehérjeforrások aránya az állati eredetű fehérjeforrásokhoz képest ** Diófélék, magvak, hüvelyesek és az állati eredetű vegán alternatívái