Mikor kezdődött az együttműködésük a Lidl Magyarországgal?
A Lidl Magyarország és a FINO-FOOD Kft. között 2004-ben kezdődött az együttműködés, a LIDL Magyarország indulásakor, ma pedig már a legnagyobb vásárlónknak a Lidl számít. Sőt, a sajátmárkás, PILOS termékek jelentősé részét (HU 572 EK jelöléssel) is tőlünk szerzi be a vállalat, amely az egyik legsikeresebb, a vásárlók között legkedveltebb termékcsoporttá nőtte ki magát.
Az önök szempontjából miért jó a Lidl beszállítójának lenni? Hogyan hatott a cég működésére?
A Fino-Food Kft. – csakúgy, mint a Lild Magyarország - dinamikusan fejlődik. 2004-ben alig 1 milliárd Ft feletti forgalma volt a cégnek összesen, amely 2014-re már meghaladta a 10 milliárd Ft-ot. Ebben pedig természetesen nagy szerepe volt a Lidl-lel kialakított együttműködésnek is.
Mekkora forgalomnövekedést realizáltak azzal, hogy a Lidl beszállítói lettek? Honnan hova jutottak el, hányszorosára nőttek, vagy épp hányszor több alkalmazott van az együttműködés megkötése óta?
2004-ben az induló nullás forgalmunk óta 3-4 milliárd közti éves forgalmat realizálunk ma már, amivel LIDL a legnagyobb vevőnk. Az alkalmazottaink létszáma pedig 90 főről 150 főre emelkedett az elmúlt 10 évben.
Mit gondol, milyen előnyei származhatnak egy vállalatnak abból, ha a Lidl beszállítója lehet? Miért ajánlaná másoknak is a csatlakozást?
Egy gyártónak növekedni csak úgy lehetséges, ha fejlődés orientált kereskedelmi partnerekkel rendelkezik, akik maguk is képesek a növekedésre. A LIDL ilyen. A kereskedelmi kapcsolatunkban már az export cikkelemek fejlesztése is folyamatos.
Szommerné Egyed Linda, a Fino-Food Kft. ügyvezetője