Lidl Wine Expo Hungary

Lidl Wine Expo Hungary

Háttérinformáció

A Lidl Magyarország a „Lidl a magyar beszállítókért!” programjával összhangban azzal a céllal indította útjára 2014-ben a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok külföldi ismertségét és népszerűségét, hogy az európai országok Lidl áruházainak polcain minél több magyar bor váljon elérhetővé.

A borkóstolás alapvetően zártkörű, azon a hazai és külföldi Lidl képviselők vesznek részt. A Lidl Magyarország törekszik arra, hogy minél több európai ország jelentsen megbízható és növekvő piacot a hazai borok számára. Az egész napos rendezvény célja, hogy a borkóstolás alapján megrendelések szülessenek, hogy a magyar borok minél szélesebb kínálata váljon elérhetővé nem csak itthon, de külföldön is.

 

Lidl Wine Expo 2019

Eredmények

A Lidl Magyarország 2021-ben összesen 30,1 millió magyar palackos bort értékesített a kül- és belpiacokon. A hazai értékesítés növelése mellett a vállalat tovább erősítette vezető borexportőri pozícióját is, a külföldre exportált borok értéke ugyanis elérte a 7,8 milliárd forintot, ami a teljes magyar palackos borexport 36%-át jelenti. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal hozzájáruljon a magyar borászatok és pincészetek, illetve a teljes borágazat sikereihez.

Újabb sikeres évet tudhat magáénak a Lidl Magyarország a magyar borok népszerűsítése, értékesítése, külpiacra juttatása terén. A diszkontlánc 8 éve folyamatosan azon dolgozik, hogy a kormányzati törekvésekkel összhangban támogassa és helyzetbe hozza a magyar borászatokat, pincészeteket.  Ennek eredményeként míg 2014-ben 6 millió palack bort adott el a vállalat itthon és a külpiacokon együttesen, 2021-re mindezt ötszörösére, 30,1 millió palackra növelte, de az előző évhez képest is 1,6 milliós növekedést produkált.
A számokat vizsgálva elmondható, hogy a Lidl kiemelkedő a borexportban is: az áruházlánc 7,8 milliárd forint értékben juttatott el magyar borokat a külpiacokra, ami rendkívül dinamikus bővülést jelent, ugyanis az elmúlt két év alatt közel 56%-kal nőtt az eladott italok értéke. Sőt, a teljes magyar palackos borexport 36%-át a vállalat bonyolította és ezzel továbbra is megőrizte Magyarország legnagyobb borexportőri címét.

Európa-szerte 15 országba 184 féle hazai bort exportált, amelyek közül a legnagyobb felvevőpiacot az Egyesült Királyság jelentette, és az országba irányuló palackos borexport több, mint 90%-a Lidl Magyarországhoz köthető. Mindemellett Csehország, Németország és Lengyelország tartozik még a vállalat top felvevő piacai közé. A diszkontlánc tapasztalatai alapján a legnépszerűbb borfajtáknak továbbra is a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér bizonyultak.
A külpiaci sikerek mellett a magyar borok itthon is kiugróan teljesítettek, 14,5 millió palack fogyott az áruházak polcairól, ami 10 százalékkal magasabb 2020-hoz képest. A hazai fogyasztók leginkább az illatos borokat, a könnyed rosékat, és a tradicionális vörösborokat kedvelik, valamint egyre keresettebbek a különféle habzóborok.