Lidl Wine Expo Hungary

Lidl Wine Expo Hungary

Háttérinformáció

A Lidl Magyarország a „Lidl a magyar beszállítókért!” programjával összhangban azzal a céllal indította útjára 2014-ben a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok külföldi ismertségét és népszerűségét, hogy az európai országok Lidl áruházainak polcain minél több magyar bor váljon elérhetővé.

A borkóstolás alapvetően zártkörű, azon a hazai és külföldi Lidl képviselők vesznek részt. A Lidl Magyarország törekszik arra, hogy minél több európai ország jelentsen megbízható és növekvő piacot a hazai borok számára. Az egész napos rendezvény célja, hogy a borkóstolás alapján megrendelések szülessenek, hogy a magyar borok minél szélesebb kínálata váljon elérhetővé nem csak itthon, de külföldön is.

 

picture

Eredmények

A rendezvénysorozatnak köszönhetően évről évre jelentősen nő a Lidl Magyarország borértékesítése, ami azt jelenti, hogy 2019-ben 23,7 millió palack bort értékesített a vállalat, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt.

Mindebből a vállalat a külpiacokra 5,1 milliárd forintot értékben szállított, amely a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát jelenti, vagyis a Lidl Magyarország tudhatja magáénak továbbra is a legnagyobb hazai borexportőr címet.

A vállalat Európa szerte 12 országba 142-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, amelyek közül a top 3 felvevő piacot Németország, Lengyelország és Nagy-Britannia jelentette. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a szürkebarát, a királyleányka, az Egri Bikavér és a Tokaji Furmint bizonyultak.

A külpiaci sikerek mellett kiugróan teljesítettek a magyar borok itthon is, a Lidl polcairól közel 12 millió palack fogyott, ami majdnem 23 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest.

A hazai tendenciákról elmondható, hogy a magyar vásárlók a magyar borokat részesítik előnyben, az állandó kínálatban szereplő termékek közül pedig az Irsai Olivér a legnépszerűbb. Emellett kedveltek a könnyed rozéborok és a tradicionális gyümölcsös vörösborok is. A magyar fogyasztókat továbbra is az árérzékenység jellemzi, de a vásárlók sokkal nyitottabbak és egyre növekszik az érdeklődés a minőségi borok felé, így egy-egy üveg palackért hajlandók akár magasabb árat is kifizetni.

Aktuális sajtóközleményeink