FENNTARTHATÓSÁGI JELENTÉS 2020/2021

Lidl fenntarthatósági jelentés 2020/2021

A fenntarthatóbb jövőért

Lidl Magyarország fenntarthatósági jelentés 2020/2021

Vállalatunk újabb mérföldkőhöz érkezett

Megjelent második Fenntarthatósági Jelentésünk!

Az elmúlt két évben tovább erősítettük a fenntartható fejlődés melletti elköteleződésünket, dolgoztunk kitűzött céljaink elérésén, ezen felül új, meghatározó vállalásokat is tettünk az élhetőbb jövő érdekében.

A 2020/2021-es gazdasági években elért eredményeinket második Fenntarthatósági Jelentésünkben foglaltuk össze, legyen szó fenntartható termékkínálatunkról, energiahatékonysági intézkedéseinkről, támogatott társadalmi ügyekről vagy felelős munkáltatóként való működésünkről.  Ismerje meg, hogyan gondolkodunk a fenntarthatóbb jövőről és mit teszünk érte nap mint nap.

Kattintson, lapozza át jelentésünket! A menüből kiválasztva a PDF letöltése opciót, le is töltheti a dokumentumot.

 

Lidl a magyar beszállítókért

Lidl a magyar beszállítókért program

Büszkék vagyunk a magyar beszállítókat támogató programjainkra

A „Lidl a magyar beszállítókért” programunkkal már 2013 óta dolgozunk azon, hogy még több magyar terméket kínálhassunk vásárlóinknak. Kezdeményezésünk keretében cél, hogy támogassuk magyar beszállítóinkat az exportpiacokon való megjelenésben is.

Munkánk eredményeképpen 2021-ben:
- Támogatásunkkal 170 magyar beszállító 726 terméke jutott el 28 Lidl-országba.
- 8,2 milliárd Ft értékben, 15,6 millió palack hazai bor és pezsgő exportját segítettük.

Fontos társadalmi ügyeket támogatunk

Lidl adományozás

Szívügyünknek tekintjük a magyar családok támogatását

A Lidl Magyarország szívügyének tekinti a hátrányos helyzetű gyermekek és családjaik támogatását, emellett kiemelten kezeljük a környezettudatos szemlélet előmozdítását és a felelős állattartás ügyét is.

Örömmel tölt el bennünket, hogy 2021-2022-ben összesen:
- Több mint 450 millió Ft értékben nyújtottunk támogatást többek között élelmiszer és nem élelmiszer jellegű adományok formájában.
- 1300 kisállat 11 hónapos ellátását segítettük minőségi állateledellel.

Felelősséggel kialakított választék

Lidl fenntartható és egészséges termékkínálat

Fenntarthatóbb és egészségesebb kínálat kialakítására törekszünk

Fenntartható termékkínálatunk: Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a saját márkás termékeinkhez használt alapanyagokat fenntartható forrásból szerezzük be. Jelentős teljesítménynek tartjuk, hogy 2021-ben:
- Halkínálatunk 50,6%-a tanúsítottan fenntartható forrásból származott, amely az állandó márkás, illetve a saját márkás állandó és időszakos termékeinket foglalja magába.
- Megkezdtük kínálatunk bővítését karbonsemleges termékekkel.

Egészségtudatos termékkínálatunk: Elkötelezettek vagyunk a magyar családok egészségtudatos táplálkozásának támogatása iránt, ezért 2019-ben célul tűztük ki, hogy saját márkás termékeinkben 2025-ig átlagosan 20%-kal csökkentjük a hozzáadott só- és cukortartalmat. A termékek folyamatos optimalizálásának eredménye, hogy 2021-ben 377,4 tonna cukormennyiséget és 55,5 tonna sómennyiséget spóroltunk meg.

ODAFIGYELÜNK MUNKAVÁLLALÓINKRA

munkavállalók

Versenyképes fizetések és juttatások

Felelős munkáltatóként számos intézkedéssel igyekeztünk biztosítani munkatársainkat arról, hogy munkájuk és jóllétük kulcsfontosságú vállalatunk számára.

Biztonságos és egészséges munkahely:
- A Lidl Egészségprogram keretében éves szinten magas értékű, komplex egészségügyi szolgáltatást biztosítunk.
- Rendelkezésre állnak vállalatunk bizalmi személyei, akik független, támogató módszertanokkal dolgoznak.

Versenyképes fizetés és juttatások: Munkavállalóink számára a versenyképes bérek mellett kiemelt juttatásokat is biztosítunk: • Lidl kártya és kedvezményprogram • Munkába járás költségének térítése • Egyszeri anyagi támogatások • Személyre szabott képzések, tréningek

REset Plastic stratégiánk

Lidl REset Plastic műanyagcsökkentés

Törekszünk a körkörös gazdaság előmozdítására

A Lidl elhivatott a környezetterhelés csökkentése mellett, ezért vállalta a REset Plastic stratégiájának részeként, hogy 2025-re csomagolóanyagait csökkenti, újrahasznosíthatóvá teszi, és növeli bennük az újrahasznosított arányt.

Céljaink 2025-ig:
- 20%-kal kevesebb műanyag-felhasználás saját márkás termékeink csomagolásának optimalizálása révén.
- Saját márkás termékeink csomagolóanyagainak 100%-át maximálisan újrahasznosíthatóvá tesszük.
- Saját márkás termékeink csomagolásában átlagosan 25%-ban újrahasznosított anyagot használunk fel.

Fontos előrelépésnek tartjuk, hogy saját márkás termékeinkhez kapcsolódó műanyag csomagolóanyag-használatunkat 2020-ról 2021-re 5%-kal sikerült csökkenteni.

Középpontban a klímavédelem

Lidl környezeti fenntarthatóság

Energiahatékonyság és élelmiszerfelesleg csökkentése

Az éghajlatváltozás életünk minden területén fellépést igényel. A Lidl ezért elkötelezte magát a fokozott klímavédelemre irányuló intézkedések mellett.
- Kibocsátáscsökkentés: 2022. január 1-jétől teljes üzlethálózatunk, logisztikai központjaink és irodaházunk számára 100%-ban megújuló energiaforrásból származó áramot vásárolunk. Kivételt képeznek azon beszerzési megállapodások, melyekre a Schwarz Csoport nincs ráhatással, mint például a bérelt ingatlanok esetén a kötelező villamosenergia-beszerzési záradékkal kötött szerződések. Bővebben: vallalat.lidl.hu/fenntarthatosag/klimastrategia
- Az élelmiszer érték, vigyázunk rá: 2022. február végén, a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel való együttműködés keretében, havi rendszerességgel 22 000 rászoruló élelmezéséhez járultunk hozzá az értékesítésből kivont és megmentett élelmiszerekkel.

Fenntarthatósági Jelentés 2018/2019

Lidl Fenntarthatosagi Jelentes

A fenntarthatóbb jövőért

Hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszer-kiskereskedelmi vállalataként felelősek vagyunk azért, hogy mindennap úgy teljesítsük a minőségre vonatkozó ígéretünket, hogy működésünk a fenntartható erőforrásfelhasználás, a tisztességes üzleti kapcsolatok, a felelős foglalkoztatás és a társadalmi szerepvállalás alapelveire épül. CSR stratégiánk részeként legfontosabb fenntarthatósági témáinkhoz konkrét célkitűzéseket és kezdeményezéseket kapcsolunk. Első Fenntarthatósági Jelentésünkben részletesen bemutatjuk, hogyan teszünk nap mint nap azért, hogy vállalt értékeinknek és céljainknak minél magasabb szinten tudjunk megfelelni.