beszállítóinknak

Lidl a magyar beszállítókért

A Lidl Magyarország számára kiemelten fontosak a hazai értékek, ezért 2013 márciusában elindítottuk a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, azzal a céllal, hogy még több magyar terméket kínálhassunk vásárlóinknak, és még több hazai beszállítóval tudjunk együttműködni. Ennek eredményeként az elmúlt két évben 1700 féle magyar termékkel gazdagodott a szortiment, 154 új magyar taggal bővült a beszállítói hálózat, a magyar termékek forgalma pedig 45 százalékkal magasabb, mint a program indulását megelőzően. Büszkék vagyunk arra, hogy a hazai áruházainkbanközel60%-os a magyar termékek aránya, a célunk azonban ezt a számot még tovább növelni.

Magyar beszállítóinknak - az áruházak nyújtotta ismertség mellett - lehetőséget biztosítunk arra is, hogy termékeik külföldi Lidl áruházak polcaira is eljussanak, ezáltal új, nemzetközi piacok nyílhatnak meg előttük. Míg 2013-ban 36 magyar beszállító 106 terméke volt elérhető 9 különböző európai országban, ma már 117 magyar beszállító 289 féle termékéhez juthatnak hozzá 12 európai ország Lidl vásárlói.

Lidl Wine Expo Hungary

picture

A Lidl Magyarország kiemelten fontosnak tartja a magyar beszállítók, így a kisebb családi és kézműves pincészetek támogatását is. Folyamatosan bővítjük a magyar beszállítóktól származó termékeinek szortimentjét, így biztosítva számukra nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenés lehetőségét is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra. A Lidl Wine Expo Hungary célja a magyar borok hazai és nemzetközi népszerűsítésével a magyar bortermelők támogatása, ezáltal a magyar gazdaság növekedésének elősegítése, a hazai borexport elősegítése. 

Az elmúlt öt év során a vállalat 31 millió palack bort juttatott el a külpiacokra több mint 13 milliárd forint értékben és 2019-re Magyarország legnagyobb borexportőrévé lépett elő. A rendezvénysorozat elindítása óta jelentősen bővült a borértékesítés itthon és külföldön egyaránt: a kezdeti 6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat, és külföldre 57 százalékkal több palack bort juttatott el az előző évhez képest.

A hazai borok külföldi népszerűsítését támogató legutóbbi rendezvényén 7 hazai borrégió, 21 borvidékének 350-féle borát kóstolhatták meg a Lidl európai országokból érkező képviselői, akik ebből a széles kínálatból választhatják ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé vásárlóik számára. Az Expo végéig tíz ország, köztük az Egyesült Királyság, Lengyelország, Németország és Románia adja le rendelését az általuk legjobbnak ítélt borokra.

 

Bővebben

Lidl Beszállítói Akadémia

picture

A hazai termékek forgalmazása, ezáltal a magyar beszállítókkal való együttműködés mindig is fontos
volt a Lidl Magyarországszámára. Az áruházlánc célja, hogy jó minőségű magyar termékeket kínáljon vásárlóinak megbízható üzleti partnerként álljon a magyar termelők mellett, mindezzel támogatva a hazai gazdaság fejlődését és versenyképességét.

A Lidl Beszállítói Akadémia sorozat a „Lidl a magyar beszállítókért” programhoz kapcsolódik, amelynek
célja, hogy növelje az áruházlánc termékei körében a magyar áruk arányát, és támogassa a hazai
termelők itthoni, illetve nemzetközi jelenlétét. 2016-os elindítása óta közel félezer kis- és középvállalat összesen 719 képviselője vett részt a rendezvénysorozaton. Az eseményeken a hazai termelők és beszállítók a szakmai szervezetek képviselőinek segítségével pontos képet kaphattak az egyes területek helyzetéről, a fejlődési lehetőségekről, valamint közvetlenül egyeztethettek a Lidl munkatársaival, hogy miként válhatnak az áruházlánc beszállítóivá. Három év alatt 45%-kal növelte hazai beszállítóinak számát a Lidl Magyarország.

Bővebben