egeszseghos

Az én Egészséghősöm!

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Egészséghős.

Óriás volt vagy aprócska? Fiú vagy lány? Milyen szuperképességei vannak? Mindez csak a te fantáziádon múlik!

Egy biztos, hogy mint minden szuperhősnek, neki is van gyenge pontja. Az egészséges élelmiszereknek és a sok mozgásnak köszönhetően makk egészséges, sőt egyre csak nő az ereje. Ezzel szemben, ha túl sok ételt, nasit, túlzott mennyiségű sót vagy cukrot eszik, akkor bizony csökken a szuperképessége és a hangulata is elromlik.

Rajzold meg nekünk, te hogyan képzeled el az Egészséghősödet!

Mutasd meg azt is, hogy mi a kedvenc étele, amivel növelheted a szuperképességeit és mi az, amiből nem szívesen eszik sokat.

Mielőtt azonban belevágnál az alkotásba, segítünk nektek néhány tippel!

Egészséges vagy sem? Mi fán terem az egészséges táplálkozás?

Az Egészséghősöd pontosan tudja, hogy mi kerüljön a tányérjára és mire kell odafigyelnie. Ahhoz, hogy te is a szuperhősök menüjét fogyaszthasd, az OKOSTÁNYÉR® nyújt segítséget, ezekre figyelj:

Zöldségek, gyümölcsök, teljes értékű gabonák

zöldségek, gyümölcsök

Gyümölcsök és zöldségek

Minden nap érdemes színeset enni: a piros, a narancs és sötétzöld színű zöldségek például kiváló kiegészítői a főétkezéseknek és magas vitamin- és ásványi anyag tartalmuknak köszönhetően fontosak egészségünk megőrzésében! Tízóraira és uzsonnára pedig válassz gyümölcsöt, ami amellett, hogy egészséges, desszertnek is kiváló. A lényeg, hogy a napi ételed fele zöldségekből, gyümölcsökből kerüljön ki!

gabonák

Teljes értékű gabonák

Fogyassz minden nap legalább egyszer teljes értékű gabonát! Ide tartoznak például a teljes kiőrlésű kenyerek és péksütemények, a barna rizs és durum tészták. A különféle gabonák szerepet játszanak a növekedésben, az agyműködésben és növelik az ellenállóképességet is. Naponta háromszor fogyassz gabonafélét, amelyből legalább egy adag teljes kiőrlésű legyen.

Fehérjeforrások és folyadékbevitel

fehérjeforrások

Fehérjeforrások

A megfelelő fehérjebevitel szempontjából fontosak a különféle húsok, a halak, a tojás, a tej és tejtermékek. A csontozat és izomzat kulcsfontosságú építőelemei a fehérjék. Fogyassz minden nap tejet vagy valamilyen tejterméket, rendszeresen egyél sovány húsokat és tojást, illetve legalább hetente egyszer érdemes valamilyen halfélét választani. A felsorolt fehérjeforrásokat változatosan illeszt be napi étrendedbe. Ügyelj arra, hogy minden főétkezésnél egyél valamilyen állati eredetű (teljes értékű) magas fehérjetartalmú ételt.

folyadékpótlás

Folyadékbevitel

Igyál sok folyadékot! Minél több vizet iszol, annál jobb, de persze alkalmanként egy-egy kakaóval, teával vagy gyümölcslével is kiegészíthető a napi folyadékbevitel. Igyál minden nap 8 pohár (1 pohár 1,5-3 dl) folyadékot, amelyből legalább 5 pohár ivóvíz legyen.

Mint a mesében

Biztosan te is hallottad már A só című magyar népmesét, amelyben a királylány azt mondja az édesapjának, a királynak, hogy úgy szereti, mint az emberek a sót. Bizony a só mindannyiunk számára fontos, de amíg kis mennyiségben jótékony hatású, sokat fogyasztva kimondottan káros. Gondoltad volna, hogy a felnőttek közül a férfiak háromszor, a nők pedig kétszer annyi sót fogyasztanak mint szabadna? Túlzott fogyasztása növelheti egyes betegségek előfordulását és hozzájárulhat például a magas vérnyomás kialakulásához is. Ugyanez igaz a cukorra is. Ha túl sokat eszünk belőle, az többek között fogszuvasodáshoz és elhízáshoz vezethet és növeli a cukorbetegség kockázatát.

Hogyan csökkentheted a bevitt só és cukor mennyiségét?

picture

Tippjeink:

• Az ételeidbe, italaidba minél kevesebb sót és cukrot tegyél.
• Ügyelj arra, hogy hetente csak 2-3 alkalommal egyél édességet, desszertet.
• Az édes üdítőitalok helyett részesítsd előnyben a vizet.
• Sütésnél, főzésnél is csökkenthetjük a bevitt cukor és só mennyiségét.
• A bolti termékeknél figyeld a címkét és válassz olyat, ami kevesebbet sót és cukrot tartalmaz.

Tudtad? A Lidl vállalta, hogy saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20%-kal csökkenti. Erről szóló állásfoglalásunkat itt olvashatod.

Vásárlás során mire figyelj a címkén? Címkék nyomában anyagunk ebben is segítséget nyújt.